zondag 2 maart 2008

De luie zondag-blog, Chi @ Cle

Vette game op het programma vanavond. Hughes en Gooden treffen voor het eerst hun oude team en hetzelfde geldt natuurlijk voor Ben Wallace en Joe Smith. Ik zal natuurlijk vooral naar hen kijken. Morgen ga ik sowieso eens kijken hoe de subjecten van de grote trades het doen. Even mezelf een schouderklopje geven als ik kan, als blijkt dat mijn voorspellingen vooralsnog kloppen.

1e Kwart:

We pikken hem op bij 13-13, grote afwezige is Big Z.

- Anderson Varejao ziet er goed uit. Als in: Lekkere knul. Nee, zijn game is gewoon solide. Hard werk, goede rebounds. Een paar vrije worpen en een mooie jumper zorgen voor de voorsprong voor de Cavs, 15-13.

- Drew Gooden lijkt op Mohammed B. Gore baard, en daarom: respect. Een goede fake van Drew zorgt voor twee vrije worpen en een fout voor Big Ben.

- LeBron heeft een prachtige fade-away. Echt mooi! Mooier dan Wade en misschien wel mooier dan die van Kobe. Goddamn. LeBron en Kobe zijn dan ook de beste spelers in de NBA, period. Ik kan niet beslissen wie er beter is denk ik. Voor nu zeg ik Kobe. Over vijf jaar? Dan zijn we Michael Jordan onderhand vergeten. LeBron is een beest.

- Ben Wallace laat enige vorm van handle zien, awesome. Gooden maakt een slimme fout die Ben naar de vrijeworpenlijn stuurt. Bricks coming up.

- Hehe ik vergat even waarom ik niet graag naar de Cavs kijk. Ik zat al de hele tijd te denken: 'Waarom vermaak ik me zo goed?!? Dit klopt niet!' En de reden komt zojuist het veld op. Damon f' in Jones. De grootste clown van de NBA met het lelijkste kapsel. Ugh. En die commentator is het met me eens. 'And Damon Jones enters with a haircut that maybe should've stayed back in the eighties.' Jones heeft een ranzig hanenkammetje dat hij inmiddels al enkele weken support geloof ik. Verrekte schoenzool.

- LeBron James met de aanvallende fout. Goede charge van Gooden. Er wordt weinig gescoord, wat wel een frisse bries is in de high-scoring NBA van vandaag. 18 - 15 Cleveland met 2.10 te gaan in het eerste kwart.

- 24 - 17 Cavs aan het eerste kwart. De Bulls schieten veel jumpers en raken gewoon te weinig. Dat is ook het grote probleem dat ik met Chicago heb. Je kunt geen jump-shooting team zijn en laatste in de NBA in fieldgoalpercentage. It doesn't make sence.

2e Kwart:

- Tyrus Thomas maakt een eind aan de grote Chicagose droogte. Na 8 minuten ofzo eindelijk weer een fieldgoal, 20 - 24.

- Larry Hughes eindelijk in het spel. Geen idee hoe lang de man er al in staat maar hij was in ieder geval vrij onzichtbaar. Een goede actie inside levert hem een paar vrije pogingen op. Better make 'em Larry. Brick + splash = 26 - 23 Cavs.

- Eigenlijk is het 5 tegen 4. Die center van de Bulls doet, vooral in de aanval niet mee. Het lijkt die jongen ernstig te ontbreken aan zelfvertrouwen. Ik zit hem hier spiritueel aan te moedigen maar hij wil maar niet schieten. Kan het waarschijnlijk ook niet.

- Super block van Big Ben Wallace, awesome. Dunken in Ben zijn gezicht? I don't think so. Wat losse notes: Hughes heeft schijnbaar al tien punten na een lay-up net en Delonte West is snel. Hubie Brown vindt dat de pot er echt uitziet als een duel tussen teams die nieuwe stukken hebben toegevoegd. En dat is ook zo. Maar niet negatief. Ik vermaak me. Cavs by two.

- Alle verhalen die je hoort over Ben Wallace zeggen dat het zo'n model-inwoner is. Doet niets dan goeds, lacht veel, is aardig. Dat rijmt toch niet met het brutaal gespierde monster dat hier op het veld staat? Die agressieve verdediger die over lijken gaat? Die die lijken ook opeet? Als toetje?

- Ik kan er niet tegen als spelers 'AND ONE' roepen voordat de score zit. Een and-one roep je zodra de bal al zit, stupid... Niet als je gehamerd wordt en een airball voort weet te frotten.

- Nocioni met aardige D op James. Maar LeBron schiet hem, swoosht hem en ziet er damn sexy uit terwijl hij het doet. Oh LeBron, geef me 1/10e van je skills en we worden kampioen hier.

- Weer twee vrije worpen voor LeBron. Twee daggers, 19 punten, 37-33 Cavs met 3.28 to go.

- Ben Wallace zijn vrije worpen zien er goed uit. Goede arch, lekker schotje. Dan zie je dat graag beloond. En hij maakt 1/2. Ver boven je gemiddelde, good for you.

- Prachtige steal van Varejao, hij duikt naar de bal, West pakt hem, mist de lay-up en LeBron met de enorm harde putback. Gadverdamme wat een harde dunk. Die zien we morgen terug in elke highlightshow ter wereld. LeBron met 23 inmiddels geloof ik, Cavs staan zeven punten voor en zien er in alle opzichten beter uit dan de Bulls.

- Joakim Noah reboundt goed. Verder laat hij (nog) niet veel zien. Die jongen wordt wel een goede NBA-speler voorspel ik. Hij heeft de inzet, ontzettend lange armen, is snel. Aanvallend lijkt het nog wat rauw maar dat hebben er meer. Ik zie het wel zitten bij hem.

- Zeer vervelende botsing tussen Thomas en Damon Jones. Ik mag Jones niet maar dit is akelig, om zo uit de game te liggen. Ik ben er helemaal voor om hem te wisselen, maar niet zo. Hij lijkt echt last te hebben. Weer een time-out en voor de mensen die zich afvragen: hoe kijkt- en typt hij tegelijk? Nou, daar hebben die time-outs mee te maken, hihi.

- Damon Jones lacht weer. Ugh. Halftime, 42 - 39 Cavs.

3e Kwart:

- Joakim Noah begint weer met sterk verdedigend werk. Goede rebounds, een block (als ik het goed heb) en tot slot een goede lange outlet-pass naar Luol Deng die de lay-up maakt.

- Delonte West is wel een gave speler man :D Ik denk dat dit de eerste keer is dat ik een hele wedstrijd van hem zien. Ik vind de energie goed, zijn snelheid, goede passjes. En hij is straight-up gangster.

- De Bulls spelen een fullcourt press, en het werkt vrij aardig. Het levert geen steal op, maar vertraging. En dat is alles wat je kunt verwachten op dit niveau. 51 - 51 ondertussen door een schot van Kirk Heinrich.

- En als je punten nodig hebt? Dan zoek je als Cavs natuurlijk Ben Wallace. Die even twee vrije worpen raakt. Jip, ze zien er echt beter uit. Misschien dat er bij de Cavs iemand is die eindelijk de moeite heeft genomen er samen met Ben aan te werken?

- LeBron neemt de wedstrijd over. Neemt alle schoten, maakt er ook een hoop. Cavs staan weer 4 punten voor. Dit wordt een spannende pot die hopelijk tot het naadje gaat. En dat zie ik best gebeuren, aangezien Deng eindelijk wakker lijkt te worden.

- Where's Wally?

- Back to back fieldgoals voor Ben Wallace. Dan weet je dat je als Bulls zijnde in de shit zit. Gooden antwoordt, Varejao weer. Er wordt gescoord, 58 - 63 Cavs.

- Slordig basketball aan twee kanten. Turnovers, Drew Gooden die denkt dat hij een guard is, Noah met goede rebounds, er gebeurt van alles maar het is niet mooi. Hughes maakt een schot waar hij eigenlijk had moeten passen. Maar als je scoort klaagt niemand. Nog maar drie puntjes achterstand voor de mannen uit Chicago.

- De Bulls lijken bang voor de fast-break. Gordon had een 1-1 tegen de tragere Varejao kunnen hebben maar hield in, passte rond en uiteindelijk gewoon een gemist schot en Cavs hebben de bal weer.

- Tyrus Thomas brengt de Bulls tot een punt achterstand. Damon Jones is terug.

- Larry Hughes zet met een prachtige pass de Bulls op voorsprong. Tyrus Thomas heeft de eer de prachtige alley-oop af te dunken. Heerlijk! Gordon nog een score op het eind, Bulls staan zomaar drie punte voor en, zoals de commentator ook zegt: 'It's been a while since the people in Chicago had something to laugh about.'

4e Kwart:

- Ik vraag me sinds het eind van het derde af hoe de Bulls eigenlijk al die tijd bij zijn gebleven. Ze spelen niet erg goed. Ik denk dat de Cavs vandaag ook niet zo goed zijn. Hughes clownt twee Cavs op weg naar een vrije lay-up. Damon Jones reageert met een drietje, Ben Gordon weer. Dit gaat te snel, Chicago staat er vier voor.

- Ben Gordon weer nadat Noah zich weer enorm nuttig maakt. Ik mag Joakim wel! Nu dwingt hij weer een Joe Smith airball af. Hughes zorgt voor de aanval, 18-3 run (?!?) voor de Bulls en ze staan acht punten voor. LeBron komt er na deze time-out weer in en ik voorspel, dat lijkt erg gedurfd op dit moment, een overwinning voor de Cavs.

- Ik heb inmiddels net zo'n kapsel als Nocioni geloof ik. Laat een bericht achter als je vindt dat ik naar de kapper moet.

- There's Wally. Drietje, 76 - 71 Chicago.

- Gordon pusht het een beetje, iets te fanatiek. Net een turnover door palming, nu een offensive foul. Joe Smith met zijn tweede op rij, we staan weer bijna gelijk. Tering dit wordt spannend!

- Nocioni met zijn eerste punten, en belangrijke. Zijn defence is goed, nu belangrijke puntjes. Morgen in de boxscore lijkt het nergens op maar ik vind het knap wat hij doet. Joe Smith met weer een fieldgoal, we staan wederom bijna gelijk. LeBron komt erin en de Cavs trekken bij. Zou dat toeval zijn? Iets zegt me dat het niet zo is.

- Eric Snow heeft niet gespeeld en ik durf er iets om te verwedden dat het niet gaat gebeuren. Dude stierf volgens mij enkele jaren geleden 'in duty'. Hij heeft het alleen nog niet door.

- LeBron maakt gelijk en maakt daarmee mij een 'kenner.' Brutal logic ;)

- Noah met een aanvallende rebound over Ben Wallace. Dat moet lekker zijn voor de Rookie. Gaat omhoog, wordt gehackt en krijgt vrije worpen. Knockt er twee down, nice. Twee punten voorsprong Bulls.

- Delonte West maakt gelijk en weet je wat me opvalt? LeBron eist niks op. Wade en Kobe willen altijd zelf de gelijkmaker maken, zelf de wedstrijd winnen. LeBron heeft dat niet, heeft meer vertrouwen in zijn teammaten en op het eind lijkt me dat ook de beste instelling.

- Joe Smith met twee vrije worpen, raakt. Noah weer een rebound, weer een fout, weer twee maal. En weer twee raak. Dus naast high-energy is hij ook nog clutch. Heinrich komt er in voor Gordon. LeBron claimt de voorsprong met een onmogelijke lay-up die er makkelijk uitziet. Een contradictie, behalve als LeBron het doet.

- WOOOOOOOOOOOOOOOOW wat een dunk :D LeBron! AAAAAAARGH! HARD! HARD! Cavs by four dus :D En een schotje. Jup. Cavs by six. Binnen? Nog niet helemaal. Maar we zitten dicht bij een Bulls-breakdown.

- Gooden met de aanvallende fout. Anderhalve minuut nog ongeveer, Wally laat zien waarom de Cavs hem gehaald hebben. Een drietje, Cavs staan negen punten voor. Is het jullie al opgevallen dat ik zijn achternaam niet wil spellen?

- Noah 1/2 vrije worpen. Joe Smith met een goede aanvallende rebound na een geforceerde drie van LeBron, wedstrijd binnen voor de Cavs. 86 - 95 en een goede pot! Ik ga vanavond slapen met het idee dat Noah een goede NBA-speler wordt en dat LeBron euhm... ik kom woorden tekort.

Geen opmerkingen: