donderdag 10 april 2008

'Tanken' voor de playoffs?

Ik zat even door de standings op dit moment te kijken en wat me opviel is het volgende:

Denver of Golden State wordt het achtste team in de playoffs, voor het westen. New Orleans wordt waarschijnlijk eerste of tweede. Dallas wordt hoogst waarschijnlijk zevende.

Let wel: er zitten mogelijke verschuivingen in dit overzicht, aangezien er nog zes wedstrijden te gaan zijn en alles binnen een game bij elkaar ligt. New Orleans kan best tweede worden, als Dallas alles verliest liggen ze in de lottery, enzovoorts. Maar terug naar mijn puntje:

New Orleans speelt nog tegen L.A (Lakers) en Dallas, in hun laatste wedstrijden. In een league waar tanken inmiddels schaamteloos gebeurt (Isiah Thomas: 'Ik laat de jongere spelers ervaring opdoen.' Right....) is het toch niet ondenkbaar dat de Hornets een slippertje begaan? Mocht op het eind blijken dat de nummer 1 tegen Denver of Golden State speelt, wil je dat wel? Ik zou liever tegen Dallas spelen. Het Dallas met een gimpy, choke-gevoelige Dirk. Dallas met Jason 'ik ben zo 2005' Kidd. Dallas dat echt geen energie vreet zoals het rennende, up-tempo Golden State en Denver dat doen.

Ik zou niet versteld staan van een magische verliespartij van New Orleans, bijvoorbeeld in Dallas, tijdens de laatste wedstrijd van het jaar. Dallas wordt daarmee aan die zevende plek geholpen, New Orleans kan een plekje dalen.

In het oosten ligt trouwens alles min of meer vast. Daarom vast een overzichtje met, tegen beter weten in, voorspellingen.

(1) Boston - (8) Atlanta: 4-0
(2) Detroit - (7) Toronto: 4-1
(3) Orlando - (6) Philadelphia: 4-1
(4) Cleveland - (5) Washington: 2-4

(1) Boston - (5) Washington: 4-1
(2)Detroit - (3) Orlando: 4-2

(1)Boston - (2) Detroit: 4-2

Ik heb hierbij overigens geen enkele rekening met home-court advantage gehouden. Die kon ik niet vinden.

En de mooiste matchup van het oosten? DeShawn Stevenson tegen LeBron James! In de battle van de soldaten met de gekke namen gaat DeShawn LeBron killen. Man man man, wat zal er getrashtalkt worden. Voor wie het gemist heeft, quote ik DeShawn even:

After a Cavs’ loss to the Washington Wizards DeShawn Stevenson said of LeBron James, “He’s overrated. And you can say I said that.”

En:

"They beat us two years in a row (in the playoffs) and last year, they gave us a spanking you know, so they have that swagger. When they walk into our gym they feel like they are at home so we have to take that away from them. We've got to stop playing around with them, laughing and joking because we know those guys. We have to take those guys serious."

En:

“I hope we play Cleveland. I’m going to get Soulja Boy courtside seats and have him wear a DeShawn Stevenson jersey. Maybe (James) can have Jay-Z there since LeBron’s all on his (shorts) anyway. And tell LeBron to cut that beard off and stop copying me.”

Cleveland - Washington wordt VET!

1 opmerking:

DvB zei

Ah man, ik kon niet stoppen met lachen na het zien van Boston - Atlanta. Wat een matchup weer.