zondag 17 februari 2008

Bibby naar Atlanta

...

En er is ook nog gedunkt vannacht. Daarover later meer als ik de show heb gezien en dus commentaar kan geven. Dwight heeft een showtje weggegeven, zag ik op NBA.com maar ik vind het altijd belangrijk te zien hoeveel pogingen er voor dunks nodig waren, hoe het publiek betrokken was, enzovoorts. Nate Robinson bijvoorbeeld had verdorie 114 pogingen voor één van zijn dunks nodig. Zo tragisch en saai dat het me deed denken aan Chris Anderson.

...

Mike Bibby is geruild voor Anthony Johnson, Tyronn Lue, Shelden Williams, Lorenzen Wright en een 2e ronde draftpick in de toekomst. Goede move van Atlanta lijkt me. Bibby kan scoren en houdt defences 'eerlijk' tegenover Joe Johson die nu veel met double-teams te maken kreeg. En Atl hoeft er weinig voor terug te geven. Want zeg nu zelf: die bovengenoemde mannen betekenen toch fuck-hole? Ik vind Tyronn Lue wel een leuke speler maar de rest heeft echt -shit- toegevoegd aan de Hawks de afgelopen jaren. Volgens mij waren ze samen goed voor 14 minuten, 4/19 schoten, 3 assists en een rebound. Je ziet, ik geef ze het voordeel van de twijfel.

Dan Mike Bibby. Bewezen artiest in clutch situaties. Koning van de crunchtime. Alleen wat ouder en vaker geblesseerd. Bibby heeft dit seizoen nog maar 16 wedstrijden gespeeld en moet zijn groove duidelijk nog vinden. Hij zet elke nacht career-lows neer (13.5 pts en dat is inderdaad nét iets meer dan zijn rookie-season, 13.2), en hij passt ook niet meer zo heel goed (5.0 met een career-average van 6.2 assist per wedstrijd). Hij schiet 40.6% vanuit het veld, wat ook niet hoog is. Dus het is de vraag in hoeverre hij de defence inderdaad kan strekken.

Maar wat moest Atlanta dan? Ze willen de playoffs halen, wat erg knap zou zijn, en daarvoor is een goede PG een vereiste. En ondanks dat hij ouder wordt, want dat doen we allemaal, is Bibby dat nog steeds. Er was waarschijnlijk geen guard te verkrijgen die ook maar bijna zo goed was, dus overall een goede move van Atlanta.

Maar wat we niet moeten vergeten, en echt even bij stil moeten blijven staan: Wat gebeurt er met team Dime? De entourage van Bibby die, en ze zijn écht geen gang, altijd bij problemen betrokken raakte. Via YAY!sports is er veel over te vinden, hilarisch materiaal:

http://www.yaysports.com/nba/2005/12/mike_bibby_and_team_dime_which.html

Geen opmerkingen: